asistenta medicala pacient
Sanatate

asistenta medicala care ia tensiunea unui pacient

Marturisirile unei asistente medicale din SUA. Lucrurile pe care ar vrea ca pacientii ei sa nu le mai faca

Contactata de jurnalistii revistei digitale The Every Girl, o asistenta medicala anonima din SUA a vorbit deschis despre cele mai enervante si dezgustatoare lucruri pe care ar vrea ca pacientii sa nu le mai faca. De asemenea, a detaliat si obiceiurile pe care ar vrea sa le vada mai des in randul bolnavilor si familiilor lor.

"Ca asistenta medicala, am sansa de a face ziua unui pacient mai frumoasa prin adresarea unor cuvinte de incurajare sau administrarea unui tratament de alinare a durerii. Prin prisma meseriei mele insa, sunt, de asemenea, agresata verbal, abuzata fizic, suprasolicitata si uneori prost platita", a spus ea.

"Mi-am asumat aceste lucruri cand mi-am ales meseria. Iti doresc toata sanatatea din lume si sper sa nu ai niciodata nevoie de serviciile mele din spital, dar daca imi vei fi vreodata pacient, incearca sa tii cont de aceste lucruri pe care as vrea sa le faci mai mult sau mai putin in prezenta mea:

Intelege procesul de triaj

In ciuda credintei populare, la camera de garda nu se merge pe ideea de "primul venit, primul servit". Scopul principal al triajului de la Urgente este obtinerea rapida de informatii pentru a identifica pacientul din sala de asteptare care trebuie consultat imediat de un medic. De asemenea, este important sa tii cont de faptul ca cea mai bolnava persoana din sala de asteptare nu poate fi identificata doar cu o privire: aparentele pot fi de multe ori inselatoare. Te rog sa intelegi ca, impreuna cu colegii mei, facem tot posibilul pentru a decide cine trebuie sa beneficieze de resursele spitalului cat mai repede cu putinta. Este o responsabilitate uriasa si trebuie sa ne-o asumam.

Utilizeaza corect indicatorul luminos

Am sentimente foarte contradictorii cu privire la indicatoarele luminoase din salone, care permit pacientilor sa ne solicite ajutorul. Cand sunt utilizate corect, cred ca pot fi un instrument excelent pentru un bolnav care are nevoie de ajutor. Atunci cand sunt suprautilizate sau folosite in mod necorespunzator insa, ele devin suparatoare si imi ingreuneaza munca.

Pune telefonul departe

Daca vii la spital pentru a solicita ingrijiri medicale, trebuie sa acorzi toata atentia ta intregii echipe, care are nevoie de informatii pentru a oferi un diagnostic corect. Ma nemultumeste cand intalnesc bolnavi care nu se pot dezlipi de telefoane si asculta pe jumatate intrebarile pe care le adresam si sfaturile pe care le oferim.

Foloseste corect scala durerii

In medicina, incercam sa transformam experienta subiectiva a durerii intr-una cat mai obiectiva. Pentru a determina severitatea acesteia, folosim o scala de la zero la 10, unde zero inseamna ca pacientul nu simte deloc durere, iar 10 reprezinta cea mai crunta durere pe care a simtit-o vreodata.

Nivelul 7 al cuiva va fi diferit de al meu. Cu toate acestea, daca iti descrii simpotomele ca fiind de un 9 in timp ce stai pe telefon, mananci si discuti cu pacientul din patul vecin doar pentru a obtine un anumit tip de atentie, nu o sa pot sa te evaluez corect.

Aminteste-ti ca am doar doua maini

In orice moment al turei mele, jonglez mai multe sarcini simultan. De obicei, am trei-patru camere cu pacienti de care terbuie sa ma ocup, iar mintea mea sorteaza constant task-urile pentru a prioritiza anumite nevoi si a le lasa in planul doi pe cele care mai pot astepta. Lucrez fara incetare pentru a putea acorda ingrijiri fiecarui pacient in cel mai eficient mod cu putinta. Acestea fiind spuse, sunt una singura, sunt om si am doar doua maini.

Amabilitatea e minunata

In calitate de asistenta medicala sunt pe "primul flanc" de ingrijire a pacientilor. Imi place ca am capacitatea de a usura durerile, de a raspunde nevoilor si de a dezvolta o conexiune care ajuta la imbunatatirea zilei cuiva. In acelasi timp, fiind in primul flanc, sunt mai expusa criticilor si ma transform de multe ori in sacul de box al pacientilor sau familiilor lor.

Imi asum responsabilitatea deplina pentru actiunile mele - indiferent daca sunt corecte sau gresite - dar este dificil sa accept limbajul condescendent si lipsa de politete pentru aspecte pe care nu le controlez, ci care tin mai degraba de sistemul medical in general."

Foto: Shutterstock

Intrebarea zilei

În magazine deja e Crăciun. Ați început să puneți în coșul de cumpărături cadouri și decorațiuni?

Partenerii Nostri