De la haine pana la incaltaminte si chiar machiaj, multe dintre produsele pe care le purtam si le folosim zilnic sunt realizate de sclavii moderni. Se estimeaza ca 25 de milioane de oameni fac munca fortata sau de sclavie in intreaga lume, o cifra ingrijoratoare intr-o lume care se pretinde libera si egala.
Avand in vedere statisticile, Organizatia Internationala de Justitie Anti-sclavagism a facut echipa cu 15 branduri de moda, inclusiv Stella McCartney si People Tree, pentru a lua masuri in aceasta privinta. Impreuna au creat o campanie pentru a arata consumatorilor din Marea Britanie cum pot ajuta la prevenirea sclaviei in lanturile de aprovizionare.
Charlotte Instone, fondator al magazinului online de moda etica, Know The Origin, a declarat: "Industria modei este una de top si a fost construita pe spatele sclaviei. De la agricultura pana la munca din fabrica, sclavia predomina. Iar ceea ce e grav e ca nu se limiteaza doar la conditii de munca proaste, ci se manifesta in abuzuri fizice, verbale si sexuale zilnice cu care se confrunta lucratorii".
"Exista insa modalitati prin care putem produce articole de imbracaminte si cumpara cu incredere," a adaugat ea, spcificand ca scopul Organizatiei Internationale de Justitie Anti-sclavagism este acela de a-i face pe oameni constienti ca aceasta problema exista.
Compania indeamna oamenii sa promoveze marcile care actioneaza impotriva sclaviei, sa se intereseze de politicile adoptate de marcile lor preferate si sa sprijine organizatii asemanatoare.
Foto: Shutterstock