Cercetătorii sugerează că privim mai mult timp logo-urile cusute în partea stângă a articolelor vestimentare decât pe cele din partea dreaptă. Acesta este unul dintre motivele principale pentru care siglele sunt aproape întotdeauna plasate astfel. Dar nu este singurul!
După ce au constatat că oamenii tind să privească mai mult spre partea stangă, unde au vizibilitate mai mare, majoritatea companiilor au început să apeleze la acest truc, brodând sau imprimând siglele într-o zonă în care ochii cad natural.
Logo-urile au fost plasate încă de la începuturi în partea stângă a hainelor, iar această vechime cântărește enorm în alegerile din ziua de azi.
Să luăm uniformele militare drept exemplu. Insignele, decorațiile și medaliile au fost întotdeauna așezate acolo. Prin plasarea în stânga, s-a creat un obicei vechi și familiar, care s-a naturalizat în obiceiul de consum al oamenilor.
Siglele mai sunt așezate astfel pentru că o mare parte a populației planetei scrie de la stânga la dreapta, deci are ochii antrenați pentru mișcarea în această direcție.
Cu excepția limbilor arabă, ebraică, farsi, unde cuvântul scris este citit de la dreapta la stânga, majoritatea celorlalte limbi sunt obișnuite să urmărească literele sau simbolurile începând cu partea stângă.
Conform unui studiu realizat de Nielsen Norman Group, consumatorii își amintesc mai mult de mărcile care și-au plasat logo-urile pe stânga, nu pe dreapta.
Așadar, diferențele culturale în ceea ce privește obiceiurile de citire și scriere, obiceiurile oculare, istoria, convențiile și brandingul sunt motivele care îi determină pe mării producători să-și coasă logo-urile în această zonă.
Foto: Shutterstock