Giorgio Armani s-a născut în Piacenza, la 11 iulie 1934. A avut o copilărie şi o adolescenţă normală, cu nimic ce ar fi putut prevesti că va deveni unul dintre cei mai cunoscuți designeri din lume.
Intenționa să devină medic
Fiul unui manager de transport maritim, Armani intenţiona să devină medic, dar a părăsit facultatea de medicină pentru o carieră în modă. A urmat design vestimentar, formându-se în atelierul lui Nino Cerruti. În 1975, cu ajutorul prietenului şi partenerului său de afaceri Sergio Galeotti, Armani şi-a lansat propria etichetă de pręt-a-porter pentru bărbaţi şi femei, menţionează www.britannica.com.
Cum își descrie Armani abordare în modă. Reputația lui a crescut grație filmului „American Gigolo”
Armani îşi descria cel mai bine abordarea în modă astfel: "Am fost primul care a înmuiat imaginea bărbaţilor şi a întărit imaginea femeilor. Am îmbrăcat bărbaţii în ţesături pentru femei şi le-am furat bărbaţilor ceea ce îşi doreau şi aveau nevoie femeile: costumul de putere."
Rochii spectaculoase la Oscar 2024
Abordarea sa androgină i-a dezamăgit rareori pe criticii de modă, care au apărut cu respect în fiecare sezon la spectacolele organizate la palatul său din secolul al XVII-lea, de pe Via Borgonuovo, din centrul oraşului Milano.
Reputaţia lui Armani a crescut ca urmare a filmului popular American Gigolo (1980), în care actorul Richard Gere a fost prezentat ca proprietarul impecabil al unui dulap plin de haine Armani croite. Publicul a dezvoltat o cerere din ce în ce mai mare pentru stilul său minimalist, iar multe domnişoare de la Hollywood au devenit purtătoare de torţe pentru look-ul Armani la ceremoniile Premiilor Academiei.
De-a lungul anilor, Armani a adăugat continuu noi oferte companiei sale, introducând parfumuri, accesorii, o linie de blugi, linia de difuzare la preţuri mai mici Emporio Armani, îmbrăcăminte sport şi o ediţie limitată de rochii couture realizate manual. În 2000-2001, Muzeul Guggenheim din New York a prezentat o retrospectivă majoră a operei lui Armani. În 2002, Armani a fost numit Ambasador al bunăvoinţei al Înaltului Comisariat al Naţiunilor Unite pentru Refugiaţi, mai menţionează britannica.com, potrivit Agerpres.
Armani a revoluţionat lumea modei feminine. Nu s-a sfiit să-şi arate interesul deosebit și pentru sport
Asta s-a întâmplat grație unui design relaxat, inspirat din îmbrăcămintea masculină şi folosind materiale bărbăteşti în crearea sofisticatelor jachete şi costume pentru sexul frumos.
Cunoscut pentru caracterul său excentric, Armani nu s-a sfiit să-şi arate interesul deosebit pentru sport. A creat costume pentru echipa naţională a Angliei, pentru jucătorii clubului londonez Chelsea şi pentru purtătorii de steaguri la ceremonia de deschidere a Jocurilor Olimpice de Iarnă, în 2006.
În 2007, Armani a colaborat cu gigantul electronic Samsung pentru a crea un televizor LCD şi un telefon mobil de lux, ca parte a extinderii liniei sale de produse pentru stilul de viaţă de consum. În acelaşi an, prezentarea sa de modă din colecţia de primăvară/vară Armani Privé a fost difuzată în întreaga lume prin portalul Web MSN al Microsoft Corporation, precum şi prin telefoanele mobile Cingular, făcându-l primul designer de îmbrăcăminte care a transmis o prezentare de modă haute couture în direct pe internet, arată www.britannica.com.
Un imperiu al modei. Armani are o avere de aproape 12 miliarde de dolari
Spre deosebire de alte mărci de succes care, nu au rezistat dificultăţilor concurenţei, casa Armani este şi astăzi un veritabil imperiu al modei, cu numeroase filiale răspândite pe întregul mapamond.
La împlinirea vârstei de 80 de ani, acesta declara că nu se gândeşte câtuşi de puţin la pensionare, ci pregăteşte noi proiecte, precum realizarea vestimentaţiei fotbaliştilor de la Bayern Munchen şi înfiinţarea unui muzeu, scria ziarul spaniol El Pais.
La sfârşitul lunii mai 2014, a semnat un contract pentru a-i îmbrăca, timp de trei ani, pe Guardiola şi elevii săi din echipa de fotbal a clubului Bayern Munchen.
Pasionat de artă, Armani anunţa că va finanţa cu 300.000 de euro expoziţia dedicată arhitectului renascentist Donato Bramante, de la Pinacoteca di Brera (Milano). Armani mai anunţa că intenţionează să deschidă un muzeu la Milano. "Va fi un centru cultural, un spaţiu deschis artelor şi celor care studiază moda. Un fel de Tate Gallery a mea", spunea designerul, la sfârşitul lunii iunie 2014.
În pofida trecerii anilor, Armani îşi păstrează imaginea elegantă. Colecţiile vestimentare stilate şi moderne ale lui Giorgio Armani au uimit lumea modei şi au fost pe placul multor staruri ale cinematografiei, şi nu numai. Costumele Armani sunt astăzi un simbol al bunului gust şi în mediul de afaceri, stilul fiind adoptat de mulţi dintre antreprenorii de succes.
În 2016, Giorgio Armani a înfiinţat o fundaţie care îi poartă numele.
Armani are o avere de aproape 12 miliarde de dolari, potrivit Forbes. Este implicat în conducerea celui de-al doilea mare grup de modă din Italia, dar deocamdată nu a numit un succesor.
"Ceea ce a fost înfiinţat este un mecanism care îi va încuraja pe urmaşii mei să menţină armonia şi să evite ca grupul să fie preluat şi divizat", declara Armani într-un interviu publicat în cotidianul italian Corriere della Sera.
În octombrie 2017, designerul italian anunţa că intenţionează să transfere o parte din participaţia pe care o deţine la grupul său de produse de lux Giorgio Armani SpA către o fundaţie caritabilă care îi poartă numele, în ideea de a împiedica o eventuală preluare sau divizare a grupului, transmitea Reuters.
În iunie 2024, Giorgio Armani a prezentat o colecţie masculină pentru vara anului 2025 de o eleganţă discretă, fără excentricităţi, marcată de materiale fluide şi croieli suple, informa AFP. Pe fundalul unor frunze de palmier proiectate pe un ecran şi al cântecelor de păsări, manechinele au defilat în decorul intim al Teatrului Armani de pe Via Bergognone, în cadrul Săptămânii Modei masculine de la Milano.
Vestele au fost omniprezente, purtate peste o tunică, un pulover sau chiar direct pe piele. Fularul înnodat în jurul gâtului şi pălăria cu panglică, purtată neglijent într-o mână, au completat look-ul estival imaginat de Giorgio Armani. Jacheta reinventată, fără umeri şi fără căptuşeală, emblema acestui brand încă de la înfiinţarea sa din 1975, a fost disponibilă într-un număr infinit de variante, cu sau fără revere, cu un singur sau cu un dublu şir de nasturi, uneori cu dungi fine şi întotdeauna aproape de corp.Pantalonii cu pense, susţinuţi sau nu de bretele, largi şi din ţesături uşoare, cum ar fi bumbac, in, catifea, satin şi chiar mătase. Într-un alt stil, mai degrabă oriental, frunzele de palmier au decorat cămăşi, veste şi pantaloni din mătase.
Deşi noua colecţie a fost fidelă stilului obişnuit "şic casual" al mărcii italiene, costumul strict cu cravată, în nuanţe de gri sau negru, croit pe măsură pentru oameni de afaceri, şi-a avut şi el locul său. Giorgio Armani a folosit o paletă diversă de culori, care a variat de la gri la grej, camel şi negru, trecând prin albastru închis, cu câteva tuşe de roz.