Croitorul care s-a ocupat de modificarea rochiilor domnișoarelor de onoare la nunta prințului Harry cu Meghan Markle vorbește pentru prima dată despre scandalul care a ținut multă vreme prima pagină a publicațiilor mondene din Marea Britanie, după ce ducele de Sussex a făcut noi dezvăluiri în cartea sa autobiografică, „Spare”, despre acest subiect, potrivit Daily Mail.
Ajay Mirpuri, croitorul aflat în centrul acestei drame regale, a mărturisit că nu este deloc surprins că s-a lăsat cu lacrimi în urma acelei neînțelegeri și că momentul respectiv a umbrit ziua cea mare.
Ajay Mirpuri, care deține o croitorie de lux în West End, Londra, a rupt tăcerea după patru ani de la disputa despre care se spune că ar fi provocat lacrimile duceselor de Sussex și Cambridge.
Bărbatul în vârstă de 45 de ani a povestit că nu a văzut nimic din ceea ce s-a scris că întâmplat, dar că el și trei angajați de-ai săi au lucrat non-stop la Palatul Kensington și la Castelul Windsor, timp de patru zile, înainte de nunta din 2018, pentru a modifica rochiile, după ce au descoperit că niciuna dintre cele șase ținute destinate domnișoarelor de onoare și realizate de casa de modă franceză Givenchy nu se potriveau ca măsuri.
„Dacă s-a întâmplat ceva în spatele ușilor închise de la palat, nu știu, nu s-a întâmplat în fața mea”, a spus el. „Dar da, nunțile sunt în general stresante, mai ales una la acest nivel, trebuie să ținem cont de asta”. „S-au confruntat cu probleme ca la orice nuntă, situații stresante de ultim moment. Dar pot să înțeleg dacă cineva s-ar supăra tare că rochiile nu se potrivesc. Este deranjant. Înțeleg toate aceste lucruri, pentru că nu ți-ai dori ca domnișoarele de onoare să iasă pe o scenă mare în rochii nepotrivite, ceea ce s-ar fi putut întâmpla atunci. Toate cele șase rochii ale domnișoarelor de onoare trebuiau reparate, și noi asta am făcut. Sunt regalist și am făcut tot ce s-a putut cu mica mea afacere pentru a servi familia regală. M-am gândit: „Acum suntem aici, trebuie să reparăm ce e defect, astfel încât în ziua cea mare Marea Britanie să fie bine”.
Cât despre dezvăluirile prințului Harry pe această temă: „Dacă această carte nu ar fi apărut, nimeni nu ar fi știut că noi am făcut modificările și am salvat situația. Dacă a salvat ziua, a salvat ziua și noroc lor.”
„Nu voi spune că mă deranjează această situație, dar în tot acest mare eveniment, despre asta se vorbește cel mai mult, când ar trebui să se discute despre faptul că ele [domnișoarele de onoare] au arătat fabulos.”
Prințul Harry a detaliat în cartea sa „Spare” versiunea lui și a lui Meghan în ceea ce privește disputa cu ducesa de Cambridge vizavi de aceste rochii. Harry este în continuare supărat că acest scandal s-a concentrat în presa britanică asupra faptului că ducesa Catherine a fost lăsată în lacrimi. Acum, el a povestit că Meghan a fost cea pe care a găsit-o „pe podea plângând”.
Potrivit relatării sale, cu patru zile înainte de nuntă, Kate i-a trimis lui Meghan un mesaj despre fiica ei, prințesa Charlotte, care plângea pentru că rochia era „prea mare, prea lungă, prea largă”. A urmat un schimb concis de replici în care Meghan a anunțat că un croitor – numit de Harry doar Ajay – „a așteptat toată ziua” la Palatul Kensington pentru a face modificări.
Rochiile au fost create, la fel ca și cea de mireasă, de designerul britanic Clare Waight Keller, director artistic al Givenchy pe atunci. Dar au fost croite, se pare, numai din măsurători și fără probe repetate.
„Am plecat de la Castelul Windsor la ora 22 înainte de nuntă. S-a plâns cineva în ziua nunții de rochiile domnișoarelor de onoare și de cum arătau? Raspunsul este nu.”
Mirpuri a lucrat de mai multe ori pentru Meghan și alți membri ai casei regală, dar și pentru vedete ca Elton John, Michael Caine și Mariah Carey.
Când a fost întrebat câți bani a cerut, el a răspuns: „Nu voi divulga asta sau cine a plătit factura. Nu pot spune că au fost patru cifre sau cinci cifre. Dar oricine a greșit, a plătit nota.”