Anastasia Soare este fondatorul si CEO-ul brandului Anastasia Beverly Hills. Crescuta in Romania, Anastasia a studiat arta si arhitectura, iar la varsta de 32 de ani s-a hotarat sa plece din tara. A ales Statele Unite, unde s-a angajat ca estetician.
Acolo si-a dat seama ca femeile nu acorda atentie felului in care arata sprancenele lor si a dorit sa schimbe asta. Si-a inchiriat o camera si a pus bazele prezentului imperiu de produse pentru ingrijirea sprancenelor.
In ciuda statutului sau de sef, Anastastia inca lucreaza zece ore pe zi, merge la birou sambata si face treaba dupa pranz. Compania ei, acum cu o vechime de 20 de ani, are 300 de angajati si 485 de produse vandute in peste 2.000 de magazine la nivel global. Cum a reusit? A povestit totul intr-un interviu pentru The Cut.
Emigrarea din Romania si lansarea afacerii
In 1989, cand am ajuns in Los Angeles, aveam nevoie de un loc de munca, iar singura slujba care nu cerea sa vorbesti limba engleza era cea de estetician. Asa ca am inceput sa lucrez si mi-am dat seama ca multi oameni nu acordau atentie sprancenelor.
In Romania, cand faceai tratamente faciale, iti schimbau si sprancenele. Cand eram in scoala, profesorul meu de arta ne-a prezentat Golden Ratio. I-am spus proprietarei: "Trebuie sa facem sprancene si iti promit ca exista o formula matematica pentru a obtine forma perfecta". Evident, ea nu m-a crezut, asa ca in 1992 am inchiriat o camera si am inceput sa ma ocup de forma sprancenelor, impreuna cu masaje faciale si epilare.
Am devenit foarte ocupata si o multime de celebritati au confirmat ca tehnica mea functiona. Cindy Crawford, Naomi Campbell, Stephanie Seymour, toate supermodelele erau clientele mele si erau considerate cele mai frumoase femei din lume.
In 1997, am decis sa deschid un salon in Beverly Hills. In acel moment nu existau produse pentru sprancene, asa ca am dezvoltat o linie speciala. In 1999, le-am lansat in salon, iar in 2000 in 20 de magazine Nordstrom. Am avut nevoie de aproximativ zece ani pentru a convinge toata tara ca sprancenele sunt importante pentru look-ul unei persoane.
O zi obisnuita din viata Anastasiei Soare
Ma trezesc la 7 dimineata. Primul lucru pe care il fac inainte de a ma da jos din pat este sa imi iau telefonul si sa deschid Instagramul. Ma duc la pagina mea si dau scroll in feed. Cobor la parter, beau o cafea, iau un mic dejun usor si incep sa raspund la mail-uri. Am un Pasquini, un aparat de cafea italian, de moda veche. Beau doua cafele negre in fiecare dimineata.
Anastasia Soare nu ia niciodata masa de pranz
Antrenorul meu vine acasa de patru, pana la sapte ori pe saptamana, in functie de program. Fac kickboxing si plimbari. Locuiesc intr-o zona de deal din Beverly Hills, asa ca merg pe jos o ora. De asemenea, ridic greutati sau merg pe banda de alergare.
Pana la 9:30 sau la ora 10 dimineata am terminat cu ritualul de inceput de zi, imi fac parul si machiajul, decid ce am de gand sa port si ajung la birou la ora 11. Daca am programata cina, plec la 19:00, dar daca nu, stau la birou pana la 21:00 sau 21:30.
Rutina zilnica a sprancenelor
Asa cum va puteti imagina, nu pot pleca de acasa fara sa imi fac sprancenele. Uneori ma plictisesc, deci amestec produsele. Eu folosesc fard si Brow Wiz. Sau folosesc pomada Dipbrow si fard si gel. Le amestec si potrivesc, dar de obicei folosesc o baza usoara de fard sau creion si apoi creez fire de par intr-o nuanta mai inchisa pentru a adauga dimensiune.
La birou
Mi-am proiectat singura biroul. Imi plac culorile - acum e totul vopsit in nuante pamantesti. Poate ca in cativa ani il voi schimba, dar momentan mi se pare frumos.
Trebuie sa fiu organizata si imi place sa stiu tot ce se petrece in jurul meu. Am intalniri cu fiecare departament: finante, marketing, social media, dezvoltare de produse, deci am multe intalniri in fiecare zi. Singura mea problema este ca ziua este prea scurta - as fi vrut sa aiba 30 sau 38 de ore.
Comunicarea cu angajatii
Daca exista e-mailuri de la echipa mea, de obicei imi place sa ma intalnesc cu ei, nu sa le raspund in scris. Angajatii vor trimite un e-mail si voi raspunde inapoi: "Trebuie sa vorbim despre asta". Vreau sa comunic cu intreaga echipa si sa aud opinia tuturor, apoi sa iau decizie. Nu vreau sa iau o hotarare singura deoarece fiecare are un punct de vedere diferit.
De ce nu ia niciodata masa de pranz
Imi place cand oamenii spun: "Hai sa luam masa de pranz impreuna saptamana viitoare". Eu niciodata nu iau pranzul. Daca m-as opri din lucru pentru aceasta masa, as pierde patru ore. Patru ore pentru mine sunt atat de pretioase.
Stiti de cate ori am mancat un sandwich in masina mea in timp ce conduceam spre magazin? Sau la birou? Mama imi gateste masa de pranz in fiecare zi. Are macelarul ei special si merge sa ia legume de la Piata Fermierilor. Masa consta, de obicei, intr-o salata de pui la gratar sau peste la gratar.
Anastasia Soare si-a concediat fiica
Relatia cu fiica sa
Fiica mea lucreaza cu mine de multi ani. La inceput, era la scoala si a inceput ca receptionera in salon. Era foarte eficienta, dar intarzia pentru ca iesea noaptea impreuna cu prietenele ei. Intr-o zi i-am spus: "Daca mai intarzii inca o data, te voi concedia". A doua zi a intarziat, asa ca am dat-o afara.
A plecat si a obtinut un loc de munca la o companie de asigurari; s-a intors dupa o luna si a cerut bani cu imprumut. I-am spus: "Imi pare rau, nu iti pot da bani. Daca vrei sa fii adult, trebuie sa te comporti ca atare". I-am spus ca, pentru ca era excelenta in ceea ce facea, as putea sa ii ofer din nou vechiul job, dar daca mai intarzie, nu va mai lucra niciodata cu mine.
I-am zis: "In momentul in care intri pe usa din fata, eu nu mai sunt mama ta, sunt seful tau si o sa fie greu pentru ca esti un exemplu pentru restul lumii". Ea a fost de acord si de atuci nu am mai avut probleme.
De-a lungul anilor, ea a invatat fiecare etapa a afacerii. Am fost foarte dura, dar cred ca a fost cel mai bun lucru pe care l-am facut pentru ea. A invatat totul si sunt atat de mandra de persoana care este astazi.
Cum i-a schimbat social media afacerea
In 2000, am lansat pomada pentru sprancene si a fost atat de avansata incat nimeni nu o dorea. Asa ca am retras-o. In 2013, fiica mea mi-a prezentat Instagramul - aceasta aplicatie noua unde puteam posta tutoriale, clipuri video sau poze cu privire la modul in care ai putea folosi produsele noastre. Si, in acel an, am relansat Dipedrow pomade.
Datorita Instagramului, a fost mai usor sa ii invatam pe clientii nostri cum sa ne foloseasca produsele. La inceput, nimanui nu i-a placut pentru ca arata incarcat. Ei bine, au invatat unde greseau, iar acum nimeni nu poate trai fara Dipbrow.
Comunitatea Instagram ne-a imbratisat cu adevarat tutorialele si prezenta si am decis sa lansam o linie pe machiaj pe care sa o promovam pe reteaua de socializare.
"Am crezut in teoria mea cand toata lumea mi-a respins ideea"
Sfatul ei pentru a intra in acest domeniu
Mai intai de toate, fa-ti temele. Trebuie sa fii cel mai bun si sa crezi in produsul tau. Si nu trebuie sa ai teama de a fi respins... pentru ca vei fi respins. Dar daca crezi in produsele tale, ar trebui sa lupti.
Invatand din greseli
Am facut atat de multe greseli incat nu aveti suficiente pagini pentru a le scrie. Dar nu fac niciodata aceeasi greseala de doua ori. Intotdeauna am invatat si de aceea am ajuns unde sunt astazi.
Am crezut in teoria mea cand toata lumea mi-a respins ideea. In adancul meu, instinctul mi-a spus ca este ceva care ar face o mare diferenta in viata fiecarei femei. Si am crezut asta. Niciodata nu m-am indoit ca voi reusi.
Despre echilibrul vietii profesionale
Singurul moment al zilei in care nu lucrez este cand dorm. Tot ceea ce fac este sa lucrez. Chiar daca ma duc la cina, sunt cu gandul la birou. Desigur, am mese festive cu prietenii mei, gatesc si ma relaxez. Dar nu ma deconectez cu adevarat decat daca decid sa merg intr-o vacanta pentru cateva zile.
Viata mea este munca mea, iar munca este viata mea. Acesta este stilul meu.