birou
Timp Liber

"Un impuls fundamental cu care se nasc majoritatea oamenilor si asta este perfect normal", descrie psihologul Roger Covin nevoia noastra de a fi placuti.

Cum sa te faci placuta la birou. Trucul care iti va imbunatati relatiile cu clientii si colegii

"Un impuls fundamental cu care se nasc majoritatea oamenilor si asta este perfect normal", descrie psihologul Roger Covin nevoia noastra de a fi placuti.

Un studiu realizat in 2009 descrie dorinta de a fi placut drept "Principiul fundamental al placerii". FPL afirma ca, la nivel de baza, oamenii ii plac pe cei despre care cred ca au trasaturi pozitive, cum ar fi generozitatea si amabilitatea. Aceste trasaturi pozitive stau la baza construirii relatiilor de durata.

Si in cercurile de afaceri, o credinta populara este aceea ca "oamenii fac afaceri cu persoane pe care le cunosc, le plac si prezinta incredere". Mai simplu spus, "a fi placut" reprezinta o parte critica pentru a incepe o noua relatie de afaceri cu un client sau angajat.

Avand in vedere acest lucru, angajatorii ar trebui sa isi invete personalul sa se faca placut si despre importanta construitii unei relatii, astfel incat sa poata crea conexiuni pozitive imediate cu clientii si sa fie considerati de incredere.

Cu toate acestea, majoritatea oamenilor de afaceri considera ca procesul de instruire este dificil si consuma timp. In realitate, dureaza doar cateva minute si merita efortul.

Cum sa te faci placuta in cinci minute

Oamenii raspund pozitiv atunci cand o alta persoana ii face sa se simta importanti si auziti. Acesta este motivul pentru care specialistul recomanda sa incepi prin a asculta nevoile si preocuparile celuilalt. Asculta cu interes si valideaza-i experienta.

Nu trebuie neaparat sa fii de acord cu sentimentele si parerile lui, trebuie doar sa ii acorzi timp si atentie. Acest lucru ii va permite sa stie ca e important pentru tine.

De exemplu, cand un angajator isi ia cateva minute sa stea de vorba cu un angajat nefericit, incercand sa inteleaga motivele nemultumirii lor, acesta este inceputul unei conexiune. Angajatului ii place ca seful sau si-a facut timp sa il asculte.

Daca incepi o conversatie acida cu un client, recunoaste greselile facute si cere-ti scuze pentru neplaceri. In acest fel, vei evita o potentiala confruntare, iar conversatia are sanse mai buna de a se indrepta intr-o directie pozitiva.

In ambele scenarii, interactiunea se concentreaza pe experienta actuala pe care o are angajatul sau clientul. Cand recunoastem experienta celuilalt, incepem sa construim o relatie, conform Business Insider.

Urmareste Peroz.ro pe Instagram si Facebook.

Sursa foto: Shutterstock

Intrebarea zilei

În magazine deja e Crăciun. Ați început să puneți în coșul de cumpărături cadouri și decorațiuni?

Partenerii Nostri