Influencerița Chiara Ferragni și-a cerut iertare pentru inducerea în eroare a consumatorilor. A promis și o donație de 1 milion €
Chiara Ferragni, una dintre cele mai bogate și cunoscute influencerițe din lume, a recunoscut că a făcut ''o eroare de comunicare'' şi a spus că e dispusă să ofere un milion de euro unui spital de copii din Italia, după ce a primit o amendă antitrust vizând practici comerciale neloiale legate de vânzarea unei delicatese de Crăciun, informează Reuters.
Cazul a atras publicitate negativă semnificativă pentru Ferragni, una dintre cele mai cunoscute personalităţi din domeniul modei, care are aproape 30 de milioane de urmăritori pe Instagram, iar printre vocile care au criticat-o s-au numărat, pe perioada weekendului, chiar prim-ministrul italian Giorgia Meloni.
Autoritatea antitrust din Italia, AGCM, a anunţat aplicarea unei amenzi de 1,075 de milioane de euro după ce consumatorii au fost induşi în eroare şi au fost făcuţi să creadă că, dacă cumpărau un pandoro asociat brandului Ferragni, contribuiau la o acţiune caritabilă destinată unui spital pentru copii. Pandoro este un desert de Crăciun, o alternativă la mult mai celebrul panettone.
Citește și: Sora influenceriței Chiara Ferragni a crezut un an întreg că un semn de pe față este un coș. Ce a descoperit era mult mai serios
''Vreau să-mi cer iertare și să fac ceva concret: Voi da 1 milion de euro Spitalului Regina Margherita, pentru îngrijirea copiilor. Fac asta public pentru că mi-am dat seama că am făcut o greşeală de comunicare pe care o voi lua în considerare în viitor. Greșeala mea, deși venită din bună credință, a fost să asociez, prin comunicare, o activitate comercială cu una caritabilă'', a spus Ferragni într-un video publicat pe Instagram.
Cu o voce smerită şi aproape în lacrimi, Ferragni, în vârstă de 36 de ani, a spus că va dona 1 milion de euro către Regina Margherita, spitalul din Torino aflat în mijlocul acestei controverse, scrie Agerpres.
Ferragni a spus că va contesta oricum amenda AGCM, pe care o consideră ''disproporţionată şi nedreaptă'', şi că dacă va obţine o reducere a amenzii, îşi va suplimenta donaţia cu suma echivalentă acelei reduceri.
AGCM a amendat şi producătorul de dulciuri Balocco cu 420.000 de euro.
Potrivit autorităţii antitrust, Balocco a făcut o plată unică de 50.000 de euro către acest spital cu câteva luni înainte de lansarea pandoro Ferragni, aşa că vânzările nu au niciun efect asupra donaţiilor caritabile.
Autoritatea a mai adăugat că Ferragni nu a făcut nicio plată personală către spital, în timp ce companiile sale au primit un milion de euro din partea Balocco pentru iniţiativa de branding şi activităţi promoţionale asociate.